AB Parti İBB Adayı Mutlu: Önceliğimiz deprem, gençler ve trafik
Sarsıntı tehlikesinin, gençlerin sorunlarının ve trafiğin İstanbul’un en öncelikli meseleleri olduğunu vurgulayan AB Parti İBB Adayı Muharrem Keyifli, tahlil tekliflerini anlattı.

Adalet Birlik Partisi (AB Parti) İstanbul Büyükşehir Belediye Lider Adayı Muharrem Memnun, Ulusal Kanal’a konuk olarak İstanbul için projelerini açıkladı. İstanbul’un en kıymetli sıkıntılarının zelzele, gençlerin meseleleri, hayat pahalılığıyla birlikte ulaşım ve trafik olduğunu söyleyen Keyifli; bunlarla ilgili çok somut teklifleri ve projeleri olduğunu söyledi.
Bu ana problemlerin dışında vegan vejetaryen talepler, sokak hayvanlarıyla ilgili projeleri olduğunu söyleyen Keyifli; bu hususlarla ilgili tahlil tekliflerini anlattı.
SİYASETÇİLERİN OLMADIĞI BİR KENTSEL DÖNÜŞÜM KURULU
Depremin bir ulusal güvenlik sorunu olduğunu, Türkiye’nin endüstrisini ve nüfusunun çok kıymetli bir kısmını barındıran İstanbul’un yıkımının ülkemizin bağımsızlığının kaybıyla dahi sonuçlanabileceğini vurgulayan Memnun; 1 Nisan itibariyle vazifeye geldikleri takdirde vilayette bir kentsel dönüşüm heyeti kuracaklarını açıkladı.
Bu heyette siyasetçilerin tartısını yok denecek kadar azaltarak sivil toplumun, hocaların, meslek odalarının tartıda olduğu bir heyet oluşturacaklarını söyledi. Bu konseyin riskli
alanlardan az riskli alanlara yanlışsız genişleyen bir kentsel dönüşüm modeli uygulayacağını söyleyen Memnun, dönüşüm modelinde yıkıp tekrar yapmadan çok güçlendirmeye tartı verileceğini vurguladı.
Siyasetçilerin mümkün olduğunca az temsil edildiği bu konseyin bir vazifesinin de yenileme çalışmalarıyla oluşan rantı paydaşlarına dağıtmak olacağını söyleyen Memnun, beklentilerinin rantın yüzde 75’inin paydaşlarına dağıtılması, yüzde 25’inin de kamuya aktarılması olduğunu söyledi.
‘MESELE BÜTÇE DEĞİL, ÖNCELİKLENDİRME…’
Çocukların hakikat beslenmesinin sağlıklı gençler yetiştirmek için ehemmiyetine işaret eden Keyifli, misyona geldiğinde İstanbul’daki tüm devlet okullarında okul yemeği uygulamasına başlayacaklarını söyledi. Memnun, 132 ülkeden büyük İstanbul’un büyükşehir belediyesinin bütçesinin önceliklendirmeler gerçek yapıldığı takdirde bu çeşit projeleri rahatlıkla finanse edebileceğini açıkladı. Geleceğin için geri dönüştür projesiyle elde ettikleri gelirin 4’te 3’ünü okul aile birliklerine bağışlayacaklarını söyleyen Memnun, kuracakları tarım okulu ve bilişim okuluyla genç çiftçiler ve yazılımcılar yetiştireceklerini vurguladı.
5 YILDA 900 KM RAYLI SİSTEM, 122 KM TÜNEL
Trafik probleminin tahlilinin raylı sistemde olduğunu belirten Keyifli, İstanbul’un bin 200 kilometre raylı sisteme, 200 kilometre de tünele gereksinimi olduğunu söyleyerek şu anda kentte 340 km raylı sistem bulunduğunu açıkladı. Vazifeye geldiği takdirde 340 kilometrelik raylı sistemi 900 kilometreye çıkaracağını söyleyen Memnun, 22 kilometrelik tüneli de 122 kilometreye çıkaracaklarını vaat etti. Bu projelerin finansmanı için yap-işlet-devret modelinin değil, yap-kirala-devret modelinin daha uygun olduğunu tespit ettiklerini açıklayan Memnun, İstanbul’un ulaşım sorununu 5 yıl içinde çözeceklerini vurguladı.
‘KENT HER MANADA BİR KAOS VE KARMAŞAYA TESLİM’
Mutlu, programda ayrıyeten İmamoğlu idaresine seçim devrinde belediyenin kaynaklarının adapsız kullanımıyla ilgili tenkitler yöneltti. İBB Bülteni’nin “İmamoğlu bültenine çevrildiğini” vurgulayan Memnun, İmamoğlu’nun seçim vaatlerinin, yapılacak işler ismi altında bültene dahil edildiğini belirterek savcıları vazifeye davet etti.
İBB’nin 977 bin İngiliz sterlinine tablo almasını da sert bir lisanla eleştiren Keyifli, o parayla yeni öğrenci yurdu ya da kent lokantası açılabileceğini, belediyenin Kültür Bakanlığı’nın yapması gereken bir işi yaptığını belirtti.
İBB’nin bütün imkanlarının seçim propaganda periyodunda kullanıldığını söyleyen Keyifli, yıllarca AK Parti’nin bu mevzuda eleştirildiğini, lakin İmamoğlu idaresinin de tıpkı şeyi yaptığını söyledi.
İmamoğlu’nun yalnızca İBB Lideri üzere değil, CHP’nin eş genel lideri üzere davrandığını da vurgulayan Memnun, bunun yöntemsiz olduğunu belirtti.
İstanbul’un memnunluk endeksinde 133’üncü sıradan 137’ye düştüğünü söyleyen Keyifli, kentin her manada bir kaos ve karmaşaya teslim olduğunu belirtti. İstanbul’da son 5 yıl içinde trafik sıkışıklığının yüzde 55’ten yüzde 62’ye çıktığını söyleyen Memnun, sıkışıklığın yüzde 65’e çıktığı noktada kentin trafiğinin büsbütün kilitleneceğini vurguladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
















